UPO może nie być dostarczone z kilku przyczyn. Brak dokumentu nie oznacza jeszcze, że dokument nie został wystawiony.

  1. Po pierwsze, wystąpić może sytuacja, w której w chwili wysyłki dokumentu podany został błędny adres e-mail, na który przyjść ma zwrotny e-mail z Poświadczeniem Odbioru. W takiej sytuacji mimo statusu 200, UPO nie jest dostępne w skrzynce e-mail wysyłającego deklarację czy pismo.
  2. Możliwe jest usunięcie e-maila z UPO z własnej skrzynki podawczej.
  3. Możliwe jest, że na skrzynce ustawiony jest filtr, który nie pozwala na odbiór danego e-maila lub też przenosi e-mail do folderu spam.
  4. Możliwe jest wystąpienie błędu w działaniu serwerów urzędu i brak dostarczenia UPO wynika ze strony urzędów.
  5. Możliwy jest błąd po stronie skrzynki odbiorczej i e-mail nie wpłynął – mimo jego prawidłowej wysyłki.
  6. W przypadku odbioru UPO (UPP, UPD) przez profil ePUAP lub w portalu podatkowym w profilu podatnika – błąd może wynikać z działania samego systemu.

W każdym z powyższych przypadków należy sprawdzić ponownie czy wysłany dokument otrzymał status 200 czy też nadano mu inny status. Potwierdzenie może zostać wysłane ponownie – nie jest ustalone, że podatnik może otrzymać jedynie raz UPO; w związku z tym po ponownym wystąpieniu o UPO podatnik otrzyma informację i numer z datą pierwotnego przekazania dokumentu.

Ponowne wystąpienie o UPO nie powoduje, że druk uznaje się za doręczony w tym powtórnym terminie, lecz w tym, w którym pierwotnie otrzymał on status 200.

Nie posiadasz Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dla dokumentu złożonego w formie elektronicznej?

Sprawdź i pobierz Twoje UPO

UPO w programach e-file

W programach e-file status wysyłki sprawdzany jest automatycznie, a UPO przypisywane do konkretnego dokumentu jaki wysłałeś, dlatego nigdy go nie zgubisz, a także możesz go zawsze otrzymać na adres e-mail.
Sprawdź teraz  za darmo:

Użytkownicy rozwiązań e-file - przesłali poprawnie ponad 41 000 000 e-Deklaracji i plików JPK.